vrijdag 6 mei 2016

Allemaal leuke nieuwtjes!

Hèhè, daar was ik weer een keertje haha! Al een tijdje geen post geplaatst door alle drukte maar... alles gaat goed en gaat helemaal super! Wacht.. ik zal het jullie vertellen!
Zoals jullie weten en hebben kunnen lezen in mijn vorige blogberichten ben ik geopereerd aan mijn teen en is alles goed verlopen.
Sinds vorige donderdag is het verband er om weg en zijn de hechtingen eruit gehaald. Ik heb mijn voet nog nooit zo recht zien staan! haha. Het is heel apart om het te zien maar wel fijn. Verder nauwelijks tot eigenlijk geen pijn en alles verloopt verder prima.

Buiten mijn voet om gelukkig ook wat leuke nieuwtjes, want tja het schoolleven gaat ook gewoon door zonder mij. Gelukkig heb ik het aardig bij kunnen benen (letterlijk en figuurlijk haha) en heb ik al wat mooie dingen te horen gekregen de afgelopen weken.

Zo heb ik dus, vlak voor de operatie, tentamenweken gehad. Het waren eerste jaars vakken welke ik natuurlijk zoals alle vakken gewoon moest halen.
Afgelopen maandag kreeg ik mijn laatste cijfer van deze tentamenweken terug en ik heb op alles een 7 of hoger! Was super trots op mezelf dat ik alles gehaald had en weer heb laten zien dat ik het kan.
Maar... naast zulke mooie cijfers *tromgeroffel* HEB IK NU OOK MIJN PROPEDEUSE BINNEN! Ik heb nu officieel het eerste schooljaar gehaald wat een geweldig gevoel geeft kan ik jullie vertellen! Het voelt zo goed om te weten dat ik hem nu wel heb gehaald en het HBO dus wel degelijk aan kan.

Nu ik dit wist werd mijn avontuur wat komen gaat helemaal zeker en hoefde ik me "nergens" meer zorgen over te maken. Nu zul je wel denken "huh? waar heeft ze het over...?!"
Nou.. nu komt het; IK GA NAAR INDONESIË!
Vanaf september kom ik "officieel" in het derde jaar van de studie (het is voor mij pas het tweede volledige schooljaar, maar omdat ik de MBO gedaan heb zijn voor mij het eerste en tweede jaar gecombineerd tot één schooljaar). In het derde jaar heb je een half jaar een minor ('verdieping of verbreding van de studie') en een half jaar stage.
Voor de minor zijn er diverse keuzes en mogelijkheden. De meeste minoren zijn op school maar je kan ook meedoen met het internationaliseringsprogramma en naar het buitenland gaan. Beide spraken mij heel erg aan en ik ga dan ook een combinatie doen.
Eerst 10 weken de minor internationalisering en vervolgens 10 weken een minor op school. Voor mijn deel voor internationalisering ga ik twee maanden naar Indonesië.
Echt een geweldige mogelijkheid om mijzelf verder te ontwikkelen op een net wat andere manier als normaal gesproken gebeurd op school haha! Ik heb er nu al zo ontzettend veel zin in, een geweldige uitdaging.

Ik zal het hier nu eerst even bij laten om het niet een menig lang verhaal te laten zijn en worden.
Ik zal heel snel weer blogbericht plaatsen om jullie wat meer te vertellen over mijn werk wat ik in Indonesië ga doen. Dan hebben en krijgen jullie hier ook even een beeld van!

Tot snel!