vrijdag 11 augustus 2017

Blog #75 Florence Nightingale museum


Tadaa! Zelfs in mijn vakantie ben ik wat bezig met de zorg, nieuwe dingen leren en ja.. dan wil ik het graag met jullie delen. Automatisch horen dan ook het vloggen en bloggen bij deze vakantie haha!


Tijdens onze vakantie in Engeland zijn we een paar dagen naar London geweest en kwamen wij ineens, heel spontaan en uit het niets, het Florence Nightingale museum tegen!
Ik ben in Nederland ook al op zoektocht geweest maar daar bleek het museum gesloten te zijn en een soort online museum geworden te zien (klik hier voor de site/museum).
Jammer maar helaas, in Nederland heb je het dus niet meer. Maar in London kwamen we het museum dus ineens tegen.
Dus wij (Thom en ik) zijn als nieuwsgierige verpleegkundigen even naar het museum geweest =D!

Heel erg interessant en heel leerzaam. Op school hebben we er globaal wel wat over gehoord, over wie Florence nu eigenlijk is en wat ze nu eigenlijk heeft gedaan, maar dat was bij wijze van in 5-10 minuten te vertellen.
Nu hebben we het hele verhaal gezien, gehoord en bekeken en wij vonden het onwijs interessant, zeker een aanrader dus! Hier de link naar de site van het museum in London: Florence Nightingale museum.

Hier de vlog, mocht je het leuk vinden om onze ervaring in het museum mee te krijgen...



Daarnaast hebben wij het boekje gekocht wat Florence heeft geschreven 'Notes on nursing'. Ik heb nog geen tijd gehad om het boek te lezen, dus dat houden jullie nog van mij tegoed! ^^