woensdag 18 november 2015

Nieuwe periode, nieuwe kansen & kennis

We zijn alweer bijna twee weken verder in de nieuwe periode.
Deze keer alles over en rondom de psychiatrie.
Als ik ergens nog vrij weinig kennis en ervaring van/in heb, is het de psychiatrie...

Dit kan en merk ik dan ook wel tijdens deze periode.
In de eerste twee weken zijn we voornamelijk bezig geweest met van alles op te starten, wat voor vakken hebben we nu, wat houden ze in, wat wordt er van ons verwacht... En natuurlijk: wat is de toetsopdracht/het eindresultaat van deze periode (en dus de vakken)?

We hebben met name nu introductie-colleges gehad waarin de basis wat uitgelegd wordt en je dus een beeld kunt vormen van wat de bedoeling is.

Bij het ene vak gaat het meer om de theorie van de psychiatrie en bij het andere vak ga je meer op de praktijk in.
Ik merk dat ik het fijn vind dat het wat breed is/wordt gehouden en ik zo brede kennis op kan doen.
Deze mis ik best wel en ik merk dat ik er wel heel erg nieuwsgierig naar ben (blijf en steeds meer wordt haha).

Zo gaan we morgen vanwege een excursie met de klas naar Haarlem. Hier heb je het Dolhuys. Hierin komt de mens en de psychiatrie erg aan bod en op deze manier krijgen wij ons/onze "eerste beeld/eerste indruk" van de psychiatrie.
Ik heb niet echt een idee wat ik hier van kan en/of moet verwachten en laat het dan ook allemaal gewoon maar over mij heenkomen haha!



Het is dit keer even een heel korte blog.
Er is nog niet heel erg veel gebeurd in deze twee weken waar ik echt over kan vertellen om jullie een beeld te geven.
Morgen, na de excursie, heb ik er misschien iets beter een beeld van en zal jullie hier dan ook in meenemen.

Wordt vervolgd!
(Mochten jullie toch meer willen weten, vraag het gerust! Ik zal zo goed mogelijk proberen antwoord te geven)