maandag 4 april 2016

Ervaring als zorgvrager

Ik las vandaag een artikel over een zorgprofessor, Henk Nies. Hij heeft een soort experiment/test gedaan waarin hij zelf "speelt" als een patiƫnt in een verpleeghuis om te ervaren hoe dit is.

Ik vond het echt heel gek om te lezen hoe hij dit heeft ervaren, laat staan het feit dat een fit/gezond iemand dit wil ervaren (vrijwillig!).
Het was daarom ook interessant om te lezen hoe hij dit heeft ervaren en wat hij is tegengekomen.

Nadat hij (kort) zijn verhaal heeft gedaan over zijn ervaringen komen er een aantal tips naar voren waar wij in de zorg volgens mij zeker wat mee kunnen!
Ik lees in ieder geval wat dingen terug waar ik zeker wat mee kan of waar ik misschien wel beter op zou kunnen (of misschien zelfs zou moeten) letten.



Hieronder de link naar het artikel:
"Een zorgprofessor liet zich 72 uur lang opnemen in een verpleeghuis. Dit is wat hij leerde"


Ik ben erg benieuwd wat jullie van zijn verhaal vinden en of jullie je hier wat in kunnen vinden. Wil je het met mij delen? Laat het mij dan via een berichtje onder dit blogbericht weten! Of heb je zelf zoiets ervaren/gedaan? Dan hoor ik het ook graag van je!