zondag 26 november 2017

#91 Update onderzoek

Daar was ik weer!
Dit keer (weer) met een blog over mijn onderzoek, iets waar ik nu dag in dag uit mee bezig ben en iets moois van probeer te maken. Een onderzoek waar het einde van in zicht begint te komen!
Eind oktober had ik mijn 'opzet onderzoek' ingeleverd. Dit was simpel gezegd het theoretische gedeelte van het onderzoek voorafgaand aan de praktijk en het uitzetten van mijn enquête.
Ik heb een zogehete 'go' op mijn opzet gekregen wat inhoudt dat ik op het goede spoor zit met het uitwerken van mijn onderzoek, het idee en wat nu de verdere bedoeling is.
Een heel erg fijn gevoel kan ik je vertellen haha! Weten dat je de helft van je onderzoeksverslag af hebt en dat je in de goede richting zit en bezig bent.

Nu, een maand later, ben ik druk bezig met de praktijk en de enquête. Dit heeft (helaas) wat vertraging opgelopen, maar ik ben gelukkig nog goed op weg haha!
De enquête staat uit onder laatste jaars verpleegkunde studenten om zo hun ervaringen met mensen met een licht verstandelijke beperking in beeld te brengen. Hoe zien zij het werken met deze groep mensen? En hebben zij het gevoel hier genoeg handvatten voor te hebben?

Terwijl ik nu aan het wachten ben op de uitkomsten van de enquête ben ik de rest van het verslag, voor zover dat nu kan zonder de resultaten, in elkaar aan het zetten en wat aan het uitschrijven. Er zijn bepaalde 'standaarden' voor deze hoofdstukken en hoe ze geschreven kunnen en moeten worden.
Een hele klus, maar wel een leuke om nu mee bezig te zijn. Ik merk dat langzaamaan dit onderzoek 'echt' wordt en je dingen in kunt vullen en een conclusie kan gaan trekken. Het plaatje begint een geheel te worden om het zo te zeggen/noemen.

Ik merk, naarmate de onderzoeksperiode vordert, ik het doen van onderzoek steeds leuker ben gaan vinden en heel interessant vind.
Ik wist dat ik het leuk vond om dingen uit te zoeken, maar niet dat ik het doen van onderzoek zo leuk vond.. leuker als wat ik had verwacht haha!
Het is iets wat ik later, tijdens het werken, wil proberen op wat voor manier dan ook ga blijven doen. Rondom handelingen, communicatie, noem maar op.. iets wat op dat moment speelt en waar duidelijkheid over kan en moet komen.

Half december is het mijn bedoeling dat ik mijn onderzoek in ga leveren, in de hoop voor de kerstvakantie de uitslag nog kan krijgen.. Dus we gaan het zien!
Zodra ik meer weet, mijn verslag in heb geleverd of wat voor leuk nieuws ook.. dan horen jullie het van mij!