woensdag 15 november 2017

#90 Het geheime dagboek van Hendrik Groen

Hoi hoi,
Daar ben ik weer. Het is alweer even een poosje geleden, want merk dat onderzoek toch wel wat meer tijd nu in beslag neemt waardoor mijn blog dan toch wat op een laag pitje komt te staan. Maar hier ben ik dan toch weer een keertje. Dit keer met een blog over de nieuwe serie sinds eind oktober.
Zoals velen wel weten is er sinds kort een nieuwe serie op TV, op NPO 1: Het geheime dagboek van Hendrik Groen. Het is een verfilming van het boek wat geschreven is door 'mister himself' Hendrik Groen. Maandag 23 oktober (2017) was de eerste aflevering van de nieuwe serie op TV te zien.

De serie (en de boeken) gaan over het leven van Hendrik Groen, een man die in een verzorgingshuis leeft in Amsterdam en ons mee neemt in zijn leven, wat hij doet en beleefd.
Per aflevering wordt je meegenomen in een maand van het leven van Hendrik.

Ik hoorde er via een vriendin over en was wel nieuwsgierig naar de serie dus ben hem gaan kijken. Aan het begin moet je een beetje in komen, zien wie wie is, kijken wat er zoal gebeurd. De verschillende personages worden 'voorgesteld' waarna al gauw een grapje volgt die ik mij goed kan voorstellen dat in zo'n situatie gemaakt kan worden.

Hendrik Groen gaat samen met wat bewoners van het huis een 'groepje' vormen voor verschillende uitjes. Een etenje en zelfs een avondje gokken. Geweldig hoe dit alles is weggezet en uit is gedacht. Bijzonder om te zien hoe er iets kleins binnen de serie uitgezet kan worden als iets groots, als iets wat 'spectaculair' is binnen het verzorgingshuis.

Je kan merken dat de serie nu vier afleveringen heeft en het nu echt wat op gang begint te komen. Er komen meerdere verhaallijnen in waardoor het nu echt op een 'leven' van een bewoner begint te lijken. Ik ben nu al benieuwd naar de volgende aflevering!

Ben je benieuwd naar de serie en wil je hem zelf zien? Klik dan snel hieronder op de link!
https://www.npo.nl/het-geheime-dagboek-van-hendrik-groen/POW_03569029
(de serie is


iedere maandag van 22.15 - 22.55 op NPO1)