vrijdag 27 oktober 2017

#89 Bezoekje aan Revalidatie Friesland



Het was ondertussen alweer bijna drie maanden geleden dat ik in Beetsterzwaag, bij Revalidatie Friesland, was geweest.
Tijd om eens langs te gaan, te zien hoe het met iedereen is/gaat en om even bij te kletsen.
In de tussentijd had ik al wat met collega's zitten appen, dus wist een klein beetje he het met iedereen ging en hoe het op de afdeling was.

Een paar weken geleden had één van de collega's nog een gastcollege gegeven op school en ben ik even wezen kijken. Leuk om hem weer even te zien en spreken en interessant om van de andere kant het volledige verhaal te horen. Mooi om te zien hoe hij in het verhaal op ging en er zo leuk over vertelde. Maar nu was het weer de 'werk-kant' die ik even op ging zoeken en ging kijken hoe het met iedereen was.

Afgelopen woensdag was het dan zover. Ik ben mijn auto ingestapt en die kant op gereden.
Eenmaal daar aangekomen, de auto uitgestapt en zou ik naar binnen.
Het viel mij op dat er binnen iemand ineens bij de deur stil ging staan. Toen ik binnenkwam zag ik dat het een collega van de afdeling was! Hij keek mij heel verrast aan, geweldig om iemand zo te kunnen verrassen!
Het was de collega van het gastcollege, ik had hem toen wel verteld dat ik snel eens langs wilde komen, maar had niet verteld wanneer het was. Collega verrassen, CHECK!

Ik was nu al benieuwd naar hoe de andere collega's zouden reageren, want zij hadden mij voor een (nog) langere periode niet gezien!
Dus ik liep naar het kantoortje toe, deed heel zachtjes de deur open en merkte dat de twee collega's die er zaten (van de vroege dienst) heel stil werden en verbaasd naar de deur keken. Toen ik binnenstapte begonnen ze te lachen. Geweldig om die reacties te zien!

Het was 14.30, dus tijd voor de overdacht toen ik er kwam, zo zou ik de meeste collega's in één keer treffen en iedereen even kon spreken.
Tijdens het overdracht moment dit dan ook heerlijk gedaan. Heel fijn om iedereen weer te zien, te spreken en enorm veel te lachen.
Tijdens het bijkletsen merkte ik dat ik mij er nog steeds heel erg thuis voelde, dat ik er een geweldige tijd heb gehad en met een geweldig team heb gewerkt.

15.30.. De vroege dienst ging naar huis, de late dienst moest aan het werk en dat betekende dat het voor mij ook tijd was om naar huis te gaan.
Eens zien wanneer ik weer een keertje heen kan gaan. Vanaf aankomende maandag moet ik eerst weer hard aan de bak met mijn onderzoek. We zijn ongeveer op de helft, dus daar nu eerst weer even mee knallen!