donderdag 15 maart 2018

#96 Beau five days inside een hospice

Afgelopen dinsdag, 13 maart, was er weer een aflevering van Beau five days inside.
Eerder was er een aflevering binnen Sherpa, een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking (Beau five days inside de VGZ). In de derde aflevering gaat hij vijf dagen een kijkje nemen in een hospice.
Net als de eerste aflevering was ik heel nieuwsgierig naar de aflevering en hoe het ‘leven in een hospice’ er nu eigenlijk uit zou zien.
Ik vond het dan ook een heel bijzondere aflevering, en zo bijzonder dat hij op zo’n indrukwekkende plek komt. En dat mensen die in het hospice liggen (of hoe noem je dat anders?) zo open zijn.


Beau heeft met verschillende mensen binnen het hospice gesproken. Mensen die nog hele verhalen te vertellen hebben en hij heeft contact gehad met mensen die al zover heen waren dat ze met moeite gesprekken konden voeren.
Ik vond het heel indrukwekkend om te zien.. hoe ze daar de zorg verlenen, hoe ze omgaan met de mensen en de familieleden, maar ook hoe ze omgaan met de hele situaties.

Zelf had ik al wel een idee/beeld van een hospice, maar dit was zo bijzonder en indrukwekkend dat het wel erg bij mij binnen is gekomen.
Wat ik ook heel mooi en indrukwekkend om te zien hoe Beau in deze situatie staat en er mee om is gegaan. Hij kwam binnen als iemand die dacht te weten wat er zich in een hospice afspeelt en is weg gegaan met een heel andere mindset, andere gedachten en vele emoties.

Ik kan en wil er nog zo onwijs veel over zeggen… vertellen wat er allemaal gebeurd en hoe ik alles zelf voelde. Want ja, ook bij mij riep het emoties op en was heeft het mij wel weer meer aan het denken gezet.

Heb jij de aflevering ook gezien? Zoja, wat vond je ervan? Hoe heb jij de aflevering ervaren?
Heb je hem nog niet gezien maar wil je de aflevering nog wel terugkijken? Klik dan snel HIER en kijk de aflevering terug.