dinsdag 15 september 2015

Heel erg wennen

Pfff.. Ik wist dat het omschakelen was van een werkend naar weer een studerend leven. Maar het is me de eerste paar dagen toch best wel even tegen gevallen! Vanuit het werkend leven gewend om te staan, bezig te zijn, heen en weer te lopen, dingen op te zoeken en uit te voren. En nu...?
Zitten (heel stil zitten), luisteren, vragen stellen, lezen, voorbereiden op colleges en opdrachten/huiswerk maken.
Met name die eerste is heel lastig als je niet meer gewend bent om hele dag stil te moeten zitten in klaslokalen en hoorcollege-zalen!
Maar.. Over het algemeen gaat het me prima af haha!

Wel merk ik dat het voorbereiden op colleges mij op zich ook wel goed af gaat, maar ik daar nog een "eigen" weg in moet zien te vinden.
Met name rondom voorbereidingen op colleges, opdracht maken, wel/niet samenvatten, vooruit gaan werken met opdrachten, wel/niet naar responsiecolleges, noem maar op!

Op zich weet ik nog wel hoe ik het deed op de Mbo-V (verpleegkunde) maar nu moet ik er weer wat inkomen en kijken wat nu echt voor mij werkt (want kan natuurlijk zijn veranderd in dat 1,5 jaar dat ik gewerkt heb).
Ik merk dat hier nog wel even een twijfel zit als het ware en ik er nog achter moet zien te komen.

Verder bevalt het me wel prima. Het stil zitten en zo is heel erg wennen, maar de rest pak ik beter en makkelijker op dan ik zelf eigenlijk had verwacht.
Ik ben er toch ruim een jaar uitgeweest en heb gewerkt. Een heel ander leven dan in de schoolbanken zitten.

Gelukkig gaat het tot nu toe goed. Heb ik alles op zich wel op de rails en loop ik op schema met voorbereiden te treffen voor lessen en colleges.
De aankomende tijd maar wat verschillende dingen uitproberen wat betreft voorbereiden op lessen en het maken van opdrachten en zo. Kijken wat ik daarvan het fijnste, handigste en makkelijkste vind.

Ik hou jullie op de hoogte!
(zal ik nu weer mijn schoolboeken induiken!)