dinsdag 1 september 2015

Van werkend naar studerend leven


En toen was het echt zover.
Deze week introductie op school en vanaf volgende week begint het studeren dan toch echt!
Het klinkt heel drastisch zo, maar het leven gaat nu weer helemaal veranderen...!

Sinds vorig jaar mei ben ik aan het werk geweest.
Eerst een jaar in de gehandicaptenzorg gewerkt en hier ontzettend veel geleerd. Eerst een nieuwe groep opgezet en het laatste half jaar zelfs een hele nieuwe locatie opgezet.
Het was een enorme uitdaging waar ik ontzettend veel uit heb gehaald en naar mijn idee ook enorm van ben gegroeid.
Ik heb er veel kennis opgedaan en mezelf verder kunnen ontwikkelen.

En nu sinds juni aan het werk op een revalidatie-afdeling.
Het was hier aan het begin weer heel erg wennen maar hier ook ontzettend veel geleerd en kennis op kunnen frissen. Dingen die ik een poos niet gedaan of gezien had kwam ik hier weer tegen.

En vanaf aankomende maandag gaat de studie dan eindelijk echt van start. Vanaf maandag dan ook (eindelijk) weer de studieboeken induiken.
Heel gek idee eigenlijk. Na ruim een jaar gewerkt te hebben doe ik "een stap terug" en ga ik weer leren en weer naar school.
Ik kom gelukkig in een klas met andere personen die de Mbo-V verpleegkunde hebben afgerond en nu het Hbo gaan doen. Een aantal zijn net afgestudeerd en anderen hebben net als mij eerst gewerkt.
Het is een fijn gevoel dat je niet de enige bent in een klas die deze route heeft afgelegd.
Wel is het even wennen merk ik al dat ik weinig werk en me nu op iets anders concentreer.

Normaal gesproken werkte ik minimaal drie of vier dagen per week en nu houd het op bij ongeveer twee weekenden per maand. Is toch weer even wat anders.
Wel heb ik zin in dit nieuwe avontuur en denk ik dat het van zelf wel gaan wennen en goed komt.