zondag 25 oktober 2015

Vakantie, leren, leren en een beetje vrije tijd

En toen was de vakantie alweer bijna voorbij. Naja, vakantie...
Ik heb een lang weekend vrij gehad (ergens halverwege de 'vakantie'), de rest was voor mij gewoon bezig met school.
Leren, leren en nog eens leren! !



Dit was een deel van mijn vakantie. Leren voor een tentamen.
Maandag 2 november heb ik mijn eerste tentamen van de studie en tsja... daar zal ik dus ook voor moeten leren.
Geen probleem! Wil heel graag nieuwe dingen leren en nieuwe theorie leren en zo. Maar het is nu met name stampwerk en linkjes leggen.

Vanuit het MBO heb ik de 'basis van de basis' gehad en ga er nu veel dieper op in. Op het MBO was het 'het kleinste stukje van het lichaam is de cel. Meerdere cellen vormen weefsels, weefsels vormen organen en organen vormen een orgaanstelsel.
Maar nu moet ik ook de hele cel kennen; waar bestaat deze uit? wat zijn de functies van de celorganellen? hoe gaat de celdeling?
En dat is nog maar het begin!
Heel interessant allemaal en ik leer er ook weer ontzettend veel van. Maar ik merk dat het "echt" leren voor (in dit geval) een tentamen, is toch weer even wennen en wat anders dan een toets op het MBO.

Gelukkig hebben we een heel goede docente voor anatomie en fysiologie en legt ze het super goed uit. Dus daar heb ik heel erg veel aan!


Buiten het leren om heb ik wel een beetje vrij gehad en genomen hoor, don't worry! Ik wil misschien een goed cijfer halen op mijn tentamen (wie niet!? haha), maar ik verdien ook wel even een dagje rust tussendoor. Even heerlijk wat langer liggen/uitslapen en even lekker niks doen (of leuke dingen natuurlijk).
Maar ik denk dat ik het grootste gedeelte van de vakantie toch bezig ben geweest met school, met het leren voor mijn tentamen!

En om de vakantie goed af te sluiten vandaag.....
GA IK WEER EVEN BEZIG MET HET LEREN VOOR MIJN TENTAMEN ! !
haha!

Tot snel!