donderdag 7 januari 2016

IJsvrij en studeren

Pfff, wat ben ik blij met mijn kacheltje op mijn kamer haha!
En wat ben ik blij dat ik nauwelijks de deur uit heb hoeven gaan.

Hier in het noorden is het ineens echt heel bizar weer vergeleken met de rest van Nederland. Bijna uit het niets is het van zacht winterweer naar ijzel, gladheid en zelfs sneeuw gegaan!
Zelfs de scholen zijn hierdoor gesloten....

Afgelopen zondag begon het rare weer al wat. Ze hadden het over ijzel en gladheid, code geel/oranje/rood en misschien zelfs over sneeuw?!
Dat is toch even heel wat anders als de zachte wintermaand december.

Maandags lag er dan ook ineens een laagje sneeuw en was iedereen al wat verbaasd, maar er was nog niets aan de hand en iedereen ging gewoon door met "het dagelijks leven". Ik ben dan ook gewoon naar school geweest, want de lessen gingen gewoon door.

Dinsdag werden ineens lessen afgelast en werden we eigenlijk "gedwongen" om thuis te blijven.
Er waren al enorm veel ongelukken gebeurd door de ijzel waar we in het noorden ineens last van hadden. School was nog wel open maar als je er niet heen hoefde werd je aangeraden om thuis te blijven. Er was zelfs code rood afgegeven!?
'S avonds zouden we meer horen over woensdag en hoe het dan zou gaan.
Eind van de middag werd eigenlijk al duidelijk dat het weer zo zou blijven en dat de lessen voor woensdag ook zouden komen te vervallen. Ook weer code oranje en rood in het noorden.

Vandaag, donderdag, zijn we al over de helft van de week en er is eigenlijk niets veranderd.
Gistermiddag werd weer bekend dat voor vandaag de lessen zouden komen te vervallen en je aangeraden werd om thuis te blijven.
Het zou vandaag beter worden, maar daar lijkt het dus echt niet op! Zelfs de school is de hele dag gesloten vandaag (die was de afgelopen dagen wel open, van 10-16....).


Over 1,5 week heb ik tentamen en het voelt dan ook heel erg dubbel wat er hier nu allemaal gebeurd. Aan de ene kant heerlijk om nu een week extra "vrij" te zijn. Genoeg tijd om extra te gaan leren en de boeken in te duiken.
Maar aan de andere kant vind ik het echt heel vervelend. Zo worden opdrachten met groepjes opzij gezet en kun je minder goed aan werken en zo mis je ook belangrijke lessen die je wel moet hebben gehad (vanwege belangrijke tentamenstof) voor je tentamen.
Ik weet dan ook niet zo goed of ik echt super blij moet zijn en ben met dit weer.

Nu is het afwachten en kijken hoe het verder gaat de aankomende tijd/dagen.
Ik zal nu in ieder geval weer mijn studieboeken en samenvattingen induiken en hard aan de bak met het leren van mijn tentamen.
Alle tijd die ik nu extra heb wil ik nu dan ook goed gaan benutten!