dinsdag 13 december 2016

Weer wennen & back to school

Zo zo, poeh poef, hè hè! Ik heb weer even wat tijd voor een korte update op deze blog haha!
Precies vier weken geleden ben, samen met drie andere meiden, weer terug gekomen van twee maanden Indonesië. Wat en raar gevoel en wat is dat weer wennen zeg!
In de tussentijd alweer onwijs veel gedaan en weer hard aan de bak, met name voor school, druk druk druk ...!


Dinsdag 15 november (2016) ben ik weer thuis gekomen van Indonesië. Een heel raar idee en gevoel waar ik eerst niet goed mee om wist te gaan. Ik had daar zo'n onwijs mooie en bijzondere tijd gehad, zoveel gezien en gedaan en ik heb daar zoveel bijzondere mensen leren kennen.
Het voelde raar om dat alles daar achter te laten en weer terug te gaan naar het koude kikkerlandje. Gelukkig nog geregeld contact met de kinderen van de asrama en de jongens waar we vrijwel elke avond mee zaten. Leuk en gezellig :-D!

Die donderdag 'moest' ik alweer naar school. Ik ben voor de eerste helft van mijn minor naar Indonesië geweest, maar de tweede helft zou ik weer gewoon op school zitten en met een groepje een soort onderzoek moeten doen.
Het zou het tweede deel van de minor 'Happy & Healthy ageing' zijn. Dit is een minor over de ouder wordende mens; hoe worden we gelukkig en gezond oud en wat is daar belangrijk bij?
Samen met drie andere meiden zit ik in een groepje en zijn we meer bezig gegaan met dit onderwerp en hebben we het meer gericht op het sporten.
Een heel leuk, interessant onderwerp waar  we hard mee aan de slag zijn gegaan. De andere drie meiden waren de weken dat ik in Indonesië zat hier ook al mee bezig, ik ben sinds vier weken geleden aangeschoven.
We zijn nu bezig met het stukje interviews afnemen en zijn nu dus met wat ouderen in contact om erachter te komen hoe zij het ervaren en hierin staan.

Over ongeveer een maand zit deze periode er op en is dit af en gaan we alweer verder met de praktijk; 20 weken stage lopen. Van de schoolbanken weer naar de praktijk.
Gister een sollicitatie-/motivatiegesprek gehad bij het stagebedrijf, een revalidatie-kliniek.
Hier dus, zoals ik net zei, een gesprek gehad voor mijn stage van 20 weken (februari tot aan de zomer). Ik ga hier stage lopen op een 'chronische pijnafdeling' waar ook patiënten/cliënten (kunnen) komen met psychische klachten/problemen. Voor mij een heel nieuwe ervaring en soort afdeling dan wat ik gewend ben en was. Een mooie, leerzame en interessante uitdaging staat mij te wachten, ik heb er nu al zin in!

Genoeg voor mij nu om te doen en mij mee bezig te houden haha!
Nu eerst de minor (Happy & Healthy ageing) afmaken en even hard mee knallen. En dan is het straks tijd om weer te gaan knallen en heel veel nieuwe dingen te gaan leren in en tijdens mijn stage.