maandag 30 januari 2017

Mijn minoren afgerond!

Yes, weer een stukje van de studie afgerond!
Dit keer is het mijn minor die ik met mooie cijfers heb weten af te ronden.




Zoals jullie denk ik wel mee hebben gekregen heb ik mijn minor in twee delen gedaan; eerste deel was de buitenlandse stage naar Indonesiƫ en de tweede helft heb ik de internationale (Engelse) minor 'Happy & Healthy ageing' gedaan.
Bij deze minor gingen we kijken naar hoe ouderen gelukkig en gezond ouder worden (wat belangrijk is en wat ze nodig hebben).

Mijn eerste deel van de minor, mijn buitenlandse stage, heb ik half november al afgerond. Hier heb ik toen ook al met de docenten een gesprek over gehad en alles besproken. Mijn verhaal, in het kort (haha!), verteld over mijn ervaringen en leermomenten in Indonesiƫ, wat ik allemaal gedaan heb en wat ik heb uitgewerkt (kijkend naar de lessen en het hele plan rondom het ziekenhuis).
Aan het einde van het gesprek heb ik te horen gekregen dat ik het had gehaald, met een 8.0! Hoppa weer 15 EC's binnen!

Vervolgens ben ik de tweede minor begonnen. Ik had al wat mazzel dat ik, voor ik naar Indonesiƫ ben gegaan, mijn samenwerkingsgroepje had gezien dus ik wist al een beetje met wie ik ging samenwerken en wat globaal de bedoeling was.
Eenmaal bezig met de minor was het zo'n enorme omschakeling die ik af en toe best wel moeilijk vond om te maken. In de kerstvakantie ben ik heel erg veel bezig geweest om alles bij te werken en bij te benen.
(was best wel een lastige, omdat ik weer zo moest wennen aan alles om mij heen en hoe alles hier in Nederland gaat..)
Uiteindelijk is het mij gelukt, heb ik met mijn groepje alle opdrachten en verslagen op tijd afgemaakt en in weten te leveren. Uiteindelijk moesten we deze minor met twee onderdelen zien af te ronden; een poster presentatie over ons research en met een portfolio assessment (gesprek met twee docenten/assessoren).
Die poster presentatie was samen met het groepje en ging, voor mijn gevoel, heel erg goed. We hebben alles goed uit weten te leggen en vertellen aan de klas. We kregen dan ook mooie feedback en complimenten van de docenten.

 Als tweede heb ik dus mijn portfolio assessment gehad. Deze heb ik met twee docenten gehad. Een gesprek van 45 minuten en daarna de beoordeling. Ik wist niet zo goed wat ik er van kon of moest verwachten. Samen met de docenten een heel leuk en fijn gesprek gehad. Ook zij waren erg positief over mij en mijn leermomenten en vooruitgangen deze periode/minor. Heb deze minor afgerond met een 8.0! ! Hoppa, nog eens 15 EC's binnen!
Met deze 15 EC's erbij heb ik tot nu toe alles gehaald van de studie, een heel erg fijn gevoel kan ik je vertellen haha!

En nu op naar het volgende avontuur en uitdaging... Vanaf vandaag over een week (6 februari) begint mijn stage bij Revalidatie Friesland. Hier ga ik 20 weken stage lopen van 32 uur (+ 4 uurtjes er week die ik aan school moet besteden). Iets anders als wat ik gewend ben en waar ik blanco in ga.
Deze week mij hier op voor bereiden (ziektebeelden uitwerken, stageleerplan afmaken, voorbereidingscollege over de stage volgen, ...) en dan gaan we hard knallen. 


Maar daar zal ik jullie nu niet mee gaan vermoeien haha, dat is iets voor in een volgende blog ^^.
Mocht je er toch al wat vragen over hebben of iets, laat het mij hier onder (door een reactie achter te laten) even weten!
Tot snel! ! !