woensdag 10 juni 2015

Dag 2

Het is een gek idee om te weten dat ik net mijn tweede inwerkdienst gehad heb en dus daarmee klaar ben.
Het echte "zelfstandig werken" kan nu echt beginnen.


Naja, ik was het natuurlijk al gewend van de gehandicaptenzorg, maar het begint nu (weer) echt in de revalidatie.
Het voelt heel gek, weer opnieuw ergens alles opbouwen en werkervaring opdoen. Ergens anders dan het afgelopen jaar. Alles weer nieuw...

Maar ondertussen heeft het ook wel weer wat en heb ik er nu al zin in om weer een dienst te gaan werken.
Om weer ervaring op te doen en lekker mijn ding te kunnen doen.
Ik merk ook elke keer als ik een cliënt help dat, naast de gehandicaptenzorg, dit ook een sector is in de zorg die mij heel erg aanspreekt en wat ik ook heel leuk en leerzaam vind om in te werken. Hier zit weer een hele andere uitdaging in, weer op een andere manier naar alles kijken en de cliënten op een andere manier motiveren.


Ik heb tijdens deze tweede inwerkdienst gemerkt dat ze me wel wat in de gaten houden maar ik verder heel erg los wordt gelaten. En dus al echt zorg kan en mag gaan bieden zoals ik dat gewend was en graag wil doen.
Helaas kan en mag ik alleen nog niet alle handelingen doen. Om risicovolle handelingen te kunnen en mogen doen/uitvoeren, moet ik scholingen volgen.

Op zulke momenten merk ik dat ik niet heel erg veel handelingen tegen ben gekomen het afgelopen half jaar.
Voor een aantal scholingen moet ik wat doen via e-learning en voor andere moet ik ook een praktijkgedeelte doen.
De scholingen via e-learning zou ik nu al kunnen doen/maken wat me later weer scheelt.

Nu weer twee dagen vrij. Even de tijd om alles van de afgelopen twee dagen goed te laten bezinken en door te nemen.
Vrijdag mag/moet ik dan weer aan de slag, dan begint mijn vakantiewerk pas echt!