donderdag 18 juni 2015

Top dag & scholingen

Na vijf dagen gewerkt te hebben en één dag vrij mocht ik weer aan de slag!
Vandaag een korte vroege dienst gedraaid. Zo'n dienst duurt drie uren en is vooral bedoeld als ondersteuning van andere collega's tijdens de ADL.

Veel mensen moeten vroeg op en klaar gemaakt worden, omdat ze op tijd therapie hebben.
Tijdens mijn dienst help ik op alle drie gangen (ook wel units genoemd) waar nodig. Is de ene gang (bijna) klaar dan ga ik naar de volgende!

Ik merkte meteen vanochtend bij binnenkomst dat ik er al wat meer diensten op had zitten en meteen goed van start kon gaan.
Ik weet ondertussen vrijwel alles te vinden en weet hoe ik kan/moet starten met mijn dienst.
Dit merkte ik, nadat we de overdracht van de nachtdienst gekregen hadden, vrijwel direct!

Ik heb naar mijn idee dan ook heel erg lekker gewerkt vanochtend.
Het liep allemaal heel erg soepel en we waren mooi snel/op tijd klaar. Ik had het gevoel vanochtend alsof ik er al een hele lange tijd aan het werk ben.
En dat terwijl ik er pas anderhalve week werk!
Het was vandaag dan misschien een korte dienst maar ik was wel even heel erg trots op mezelf dat het zo goed liep allemaal.

Ook heb ik eindelijk meer duidelijkheid over de scholingen en handelingen!

Eigenlijk moet ik eerst scholingen volgen en op die manier handelingen toetsen voordat ik ze mag doen. Helaas zijn alle scholingen die ik moet doen nu niet beschikbaar en dat kan nog een hele tijd duren.

Daarom is in overleg met o.a het clusterhoofd besloten dat ik ze op een andere manier mag doen om bekwaam te worden en mij bekwaam te voelen.
De handelingen waar ik nog in geschoold zou moeten worden moet ik eerst drie keer onder begeleiding/supervisie doen. Wanneer het drie keer goed is gegaan mag ik de desbetreffende handeling(en) zelfstandig uitvoeren.
Op deze manier kan ik sneller alles onder de knie krijgen en dus alle handelingen uitvoeren.

Ik ben echt zo blij dat er een oplossing is gekomen voor het probleem met de scholingen.
Morgen heb ik een vroege dienst, hopelijk kan ik dan al een aantal handelingen onder begeleiding doen.
Ik heb er nu al weer zin in!