maandag 8 juni 2015

Mijn eerste dag op ...

Na 1,5 week vrij geweest te zijn en weinig blogs online gezet te hebben ben ik nu toch eindelijk weer van start gegaan!
Vandaag mijn eerste dag op de revalidatie gewerkt en weer veel (nieuwe) indrukken op gedaan.


Drie jaar geleden heb ik stage gelopen op deze afdeling. Het was mijn allereerste stage die ik zou gaan lopen van de studie en het was meteen een leerzame stage.
Zo vlak voor mijn HBO-studie die ik vanaf september weer ga oppakken is dit dan ook een mooie manier om ervaring op te doen en mijn kennis te vergroten.

Vergeleken met drie jaar geleden is er niet zo heel erg veel veranderd. Naja, kleine dingen natuurlijk wel maar over het algemeen was het nog hetzelfde.
Een groot deel van de collega's die er tijdens mijn stage waren, zitten er nu nog steeds. Heel leuk om hun weer te zien en spreken.
Grappig om te zien en merken dat ze me nog kennen. Zoals ze zeiden was het op een positieve manier (pfieuw!)

Tijdens deze eerste werkdag op de revalidatie was het fijn dat het iets rustiger was en ik dus de tijd had om de standaard dingen weer wat onder de knie te krijgen of weer even te zien.
Zo was ik een hele andere manier van rapporteren gewend, zijn het hele andere D(eel)lijsten/medicijnlijsten dan die ik gewend ben en was. Fijn om even rustig mee te kunnen kijken met het delen van de medicijnen en om even rustig het rapportage-programma door te kunnen spitten; waar staat wat, hoe kan ik een nieuwe rapportage aan maken, maar hoe kom ik ook überhaupt bij in de rapportage bij de juiste cliënten? ?

Ik ben iemand die niet makkelijk een dienst niets doet behalve meekijken. Gelukkig werd ik 's ochtends wat aan het werk gezet en kon ik later ook mijn steentje bijdragen tijdens de dienst door cliënten te helpen en zonder telkens wat te vragen aan andere collega's.

Zoals ik het nu zie denk ik dat ik hier weer een hele leerzame en interessante tijd tegemoet ga waar ik weer enorm veel voor mezelf uit kan halen (op verschillende manieren en vlakken).
Ik heb nu al zin in mijn inwerkdienst van morgen. Dit keer een late.
Eens zien wat ik daarin allemaal tegen ga komen en kan/mag doen!