vrijdag 12 juni 2015

Wennen en werken

.. Mijn eerste zelfstandige (korte) dienst op de revalidatieafdeling gehad vandaag.
Op de één of andere manier moest ik nu best wel omschakelen, meer als de inwerkdiensten en merk ik dat ik er weer wat in moest komen op een bepaalde manier.

In de gehandicaptenzorg las je de groepsrapportage en waar nodig die persoonlijke rapportage van cliënten. Nu moet je alle cliënten bij langs, je mails goed in de gaten houden, in de agenda kijken van Outlook, in de map kijken wie wanneer therapie heeft... 
Ik merk dat ik dat niet gewend ben er daar dus weer even aan moet wennen en een soort systeem voor mezelf in moet krijgen.

Verder liep het vandaag allemaal vrij goed. Ik heb een aantal cliënten geholpen en ben tevreden over hoe het is gegaan. Ik merk dat, ook al is het al drie jaar geleden dat ik hier stage heb gelopen, de manier van werken er nog wel wat inzit. Maar ook het contact met de cliënten.
Ik kan op zulke momenten aan mezelf merken dat, naast de gehandicaptenzorg, de revalidatie mij ook heel erg aanspreekt en ik het leuk en fijn vind om hier te werken.

Helaas kan en mag ik nog niet alle handelingen doen. Hiervoor moet ik eerst allemaal scholingen volgen voor ik bepaalde handelingen weer kan en mag doen.
Hier ben ik nu dan ook druk mee bezig.
Op zich wel een goeie voor mij. Meteen weer alles even opfrissen en hopelijk kunnen uitvoeren op de afdeling.

Dit weekend heb ik ook weer diensten en mag ik weer lekker aan de bak.
Ik merk dat ik er nu alweer zin in heb, even heerlijk aan het werk en weer nieuwe dingen doen en leren.
Mijn motivatie die de laatste tijd wat weg/zoek was, is weer helemaal terug.
Eens zien wat er dit weekend allemaal op mijn pad komt...!