maandag 11 september 2017

#79 Een onderzoek doen (+ Vlog!)


Hoi hoi!

Daar was ik weer met een nieuwe blog. Dit keer eentje over school en waar ik mee bezig ben, namelijk.. onderzoek!
Vanaf nu tot aan februari ben ik en ga ik een onderzoek doen rondom licht verstandelijk beperkten.
Benieuwd hoe het er nu voor staat? Klik dan verder!

Sinds vorige week ben ik begonnen met het half jaar wat gaat draaien om onderzoek.
Mijn onderzoek draait om mensen met een licht verstandelijke beperking.
In het kort;
Het blijkt dat verpleegkundigen niet allemaal een goed kennisniveau hebben wat betreft de communicatie met en naar mensen met een licht verstandelijke beperking. Nu deze groep steeds in meer richtingen van de zorg kunnen komen (door verschillende oorzaken) is het dan ook steeds belangrijker dat verpleegkundigen wat kennis hebben rondom de communicatie.
Om te kijken in hoeverre vierdejaars verpleegkundige studenten kennis hebben rondom deze communicatie wordt er onderzoek naar gedaan. En dat ga ik dus doen!
Het afgelopen schooljaar heeft een studente al gekeken naar de NHL en ik ga hier op voort borduren en waarschijnlijk kijken naar meerde scholen. Dus ik ben benieuwd!

Sinds vorige week bezig met het onderzoek en dus de eerste stappen aan het zetten met het verslag en de voorbereidingen voor ik het onderzoek uit kan voeren.
En dat houdt in dat ik het eerste hoofdstuk aan het schrijven ben; de aanleiding voor het onderzoek.
Dit houdt in dat je de aanleiding voor het onderzoek beschrijft, waarom er onderzoek naar gedaan moet worden (dus eigenlijk waarom het een probleem is) en wat je met het onderzoek wilt bereiken.

Ik ben benieuwd hoe nu verder, ik heb er in ieder geval veel zin in!
Ik zal jullie proberen wat mee te nemen in het hele onderzoek, wat ik aan het doen ben en waar ik tegen aan loop. Dus hou mijn blog goed in de gaten! =)