zaterdag 16 september 2017

#81 Zoektocht naar een eindstage

Zoals velen weten ben ik druk bezig geweest met het zoeken van een stageplek voor mijn eindstage.
Ik ben op zoek naar een plek in de gehandicaptenzorg en heb met verschillende stage-instellingen contact gezocht. Een hele zoektocht met uiteindelijk een goed resultaat!

Voor de vakantie ben ik begonnen, vol goede moed, om een stageplek te vinden. Februari 2018 zou mijn stage beginnen, mijn eindstage van de HBO-verpleegkunde.
Verschillende instellingen gemaild, gebeld en nog meer gemaild. In totaal met zes grote instellingen contact gezocht, maar van een aantal niets terug gehoord.
Omdat ik van een aantal wel wat hoorde daar eerst op in gegaan in de hoop dat ik daar wat uit kon halen.
In eerste instantie leek het allemaal wat tegen te vallen. De ene na de andere reactie was dat er geen stageplekken waren OF het was voor mij een heel eind weg. Zo was er een plekje in Stiens of ver onder Assen, voor mij beide keren minimaal één tot anderhalf uur reizen. Een beetje pittig als je om 07.00 moet beginnen.

Tijdens mijn vakantie in Engeland kreeg ik reactie dat er bij van Boeijen (instelling in heel Overijssel) een stageplek voor mij zou zijn. Degene die mij mailde zou mijn stukken doorgesturen naar een locatie in Hoogeveen. Ik kreeg te horen dat zij (locatie Hoogeveen) contact met mij op zouden nemen, dus dat zou betekenen dat ik moest wachten.
En wat duurt wachten lang als je weet dat er contact met je gezocht gaat worden haha! Uiteindelijk kwam zondag, heel onverwachts, een telefoontje! YES!
Zij hebben een stageplek voor mij, jeej! Ze vroeg of ik woensdag (13 september) een moment had om langs te komen. Ze gaf mij de mogelijkheid om een paar uurtjes mee te lopen, mee te kijken op de groep en vast een beeld te krijgen van de groep waar ik op zou komen te staan tijdens mijn stage.

Ik woensdag vroeg  opgestaan om om 06.30 daar naartoe tr gegaan om van 07.00 tot 10.00 mee te kunnen kijken/lopen. Heel leuk en interessant om daar mee te kijken en een beeld te voren van de groep. Wat voor cliënten er wonen, hoe ze daar werken, teveel om op te noemen. Wie weet ga ik dat nog wel doen als ik er ben begonnen met mijn stage, maar voor nu is het nog teveel haha! Na die uren meelopen met mijn 'toekomstige werkbegeleidster' gezeten en nog even gesproken. Over mij, over koetjes en kalfjes en natuurlijk over wat te verwachten van deze stage.

Februari (2018) begint mijn stage, dus dat duurt nog even.
Ik ben wel heel blij dat het nu toch gelukt is om een stageplek te regelen. Dat aan het begin van mijn onderzoeksperiode. Ik kan mij daar nu eerst goed op gaan focussen en hard mee bezig, wetende dat het tweede half jaar een stageplek klaar staat voor mij!

Mocht ik toch weer wat nieuws weten over mijn stage dan laat ik het jullie natuurlijk wel weten!