woensdag 15 juli 2015

Goede voorbereiding is het halve werk

Zoals bij jullie bekend is ga ik vanaf september de studie weer oppakken.
Hier de dingen voor zover dat nu kan voor voorbereid. Ingeschreven voor de studie, bevestiging van de studie gekregen, studiefinanciering aangevraagd, bezig zijn met het aanvragen van mijn studentenOV en het zoeken van een kamer.
Maar natuurlijk wil ik mijn basiskennis als het kan ook wat opfrissen voor ik aan de studie ga. Eens zien hoever ik met alles kom ...


Ik merk dat het mij rust geeft wanneer ik mij goed voorbereid op alles en weet waar ik aan toe ben.
Daarom heb ik een soort checklist voor mezelf met de dingen die ik wil doen of geregeld hebben voor de studie begint.
Nu ik de introductie-mail van de studie heb gekregen kan ik de laatste dingen gaan regelen.

* Zo weet ik nu welke boeken ik moet hebben/aanschaffen.
Ik ga natuurlijk dan eerst thuis kijken welke boeken ik nog heb en of het de juiste editie is. Scheelt me weer boeken kopen en kosten besparen (tja, ik moet nu al wel wat als een student gaan denken en dus geld gaan besparen waar dit kan haha!)

* Ik weet nu wanneer mijn introductie is en wat we dan gaan doen. Dingen die dan naar voren komen daar kan ik mij eventueel nu vast voor gaan inlezen.
Zo gaan we het hebben over het NSM (Neuman System Model), maar wat is dat !?

* Ik kan dingen die ik, naast de studieboeken, nodig ben gaan aanschaffen/kopen.

* Ik ga kijken naar handige apps voor op mijn tablet.
Ik ben namelijk van plan om mijn tablet mee naar school te nemen in plaats van mijn laptop. Het neemt minder ruimte in en als het lukt heb ik dan ook alles bij me.
Maar wat zijn handige apps, welke werken goed? Dit moet ik natuurlijk wel even uitzoeken en zo.
(Dus mocht iemand nog handige apps weten zoals Word of zo dan hoor ik het graag!)

* Ik wil mijn basiskennis weer wat opfrissen. Dingen gaan lezen over het menselijk lichaam en even alle kennis erbij halen van wat ik nu weet en welke kennis ik nu heb. Hopelijk is dat nog heel wat haha!

Ik heb dus nog genoeg te doen.
Maandag 31 augustus is de introductie-bijeenkomst, dus ik heb gelukkig nog wel even.
Eens zien hoever ik met alles kom. Maar snel weer bezig dus!