dinsdag 14 juli 2015

Update na vakantie

Hèhè, daar was ik weer!
Twee weken heerlijk vakantie gehad en weggeweest. Dat betekent twee weken geen blogs en dus even vrij geweest van werk haha.
Heerlijk om even alles achter je te laten en een avontuur tegemoet te gaan!
Dit de afgelopen twee weken ook gedaan. En nu weer verder met het "normale" leven en de voorbereidingen op een nieuw hoofdstuk van mijn leven: de Hbo-V verpleegkunde.

Afgelopen zondag zijn we terug gekomen van een prachtige vakantie in de Baltische staten. Heerlijk weggeweest naar een toen nog voor ons onbekende bestemming en alles wat erbij komt kijken.
Maar dat is weer wat anders, niet een onderwerp voor hier op mijn blog haha! (mocht je wel wat meer willen weten over de omgeving en wat er te doen is/was stuur me dan even een berichtje!).

Afgelopen zondag was een rustdag en gister overdag ook nog wel een beetje. Mijn werkleven begon namelijk gisteravond om 23.15. Ik ben na mijn vakantie meteen gestart met een nachtdienst (23.15 - 07.15).
Het is mijn eerst echte nachtdienst geweest (buiten die van stage om) en werd daarom (gelukkig) vannacht ingewerkt door een collega.
Alles was voor mij wat nieuw wat betreft de taken tijdens een nachtdienst dus ik was blij dat de mogelijkheid er is en was om dat te kunnen doen!

Van de collega met wie ik mee heb gelopen hoorde ik dat het een heel erg rustige nacht was en normaal gesproken sowieso iets drukker is, al dan niet smoordruk!
De tijd die we nu hadden hebben we dan ook goed gebruikt om bepaalde taken door te nemen en samen te doen.
Ik heb nu dan ook een beter beeld van wat er van mij wordt verwacht tijdens een nachtdienst en wat ik allemaal kan en/of moet doen.

Aankomende zaterdag ga ik namelijk mijn eerste zelfstandige nachtdienst draaien. Ik heb meteen een rijtje van vier dus hopelijk gaan ze goed en heb ik wel wat te doen 's nachts (was nu soms zo rustig dat we mekaar wat wakker moesten houden haha).

Oeeh, ik heb trouwens een mail gekregen van school over de introductiebijeenkomst en andere regelzaken! Het begint nu dus echt, het studentenleven!
Ik weet nu wanneer mijn introductie is en wanneer mijn lesweek begint. Heb nu al zin om weer van start te gaan met school, dus de laatste vijf weken mogen van mij wel voorbij vliegen haha!

Ik heb gister ook al met de makelaar gebeld vanwege een kamer in Leeuwarden. Helaas is hij nu op vakantie en kan ik hem volgende week (pas) weer bellen.
Ik zal nu dus nog weer even weekje geduld moeten hebben voor ik meer weet.

Nu school echt wat dichterbij komt merk ik dat ik de laatste dingen kan en wil regelen. Doordat ik nu de mail van school heb gekregen weet ik wanneer mijn introductie is, wat ik er eventueel voor kan voorbereiden, weet ik welke schoolboeken ik nodig heb/moet hebben en kan ik eventueel andere zaken regelen voor school als dat nodig is.


Nog vijf weken (ongeveer dan haha) en dan begint een nieuw hoofdstuk van mijn leven; de Hbo-V verpleegkunde. Ik ga weer lekker studeren en nieuwe dingen leren.
Studieboeken, here I come!