vrijdag 29 mei 2015

Check, Check, Dubbel check!

Nu even heerlijk ruim een week vrij voor ik aan het werk ga op de revalidatie.
Het voelt raar, te weten dat ik nu een andere kant van de zorg weer op ga.
Dat vanaf nu mijn leven weer anders gaat verlopen dan het afgelopen jaar en ik nieuwe dingen tegen ga komen en weer nieuwe dingen ga leren.


Nu eerst dus een dikke week vrij. Heerlijk niets doen en genieten van mijn vrije tijd (een mini-vakantie haha!).
Wel heb ik mezelf een soort taak gegeven voor deze lange vrije week: ik wil alles rondom mijn studie even op een rijtje zetten en kijken wat ik nu nog kan en/of moet regelen.
Even een soort ToDo-lijstje maken en alles op orde krijgen.
Ik wil graag weten waar ik aan toe ben en of ik nu nog wat zou kunnen/moeten doen, zodat ik me daar geen zorgen meer over hoef te maken.

1) Inschrijven voor de studie: CHECK!
Via Studielink heb ik mij in moeten schrijven voor de studie. Dit ging eigenlijk vrij makkelijk. Wat vragen beantwoorden en klaar is kees!
Via Studielink wordt dan de aanvraag naar de desbetreffende school gestuurd en wordt op die manier alles verder in gang gezet.
2) Studiefinanciering aanvragen: CHECK!
Vooraf even geïnformeerd hoe het met de studiefinanciering zit/zat (omdat ik al eerder een jaar HBO gedaan heb, dus een "apart geval" ben).
Ik wil natuurlijk wel zeker weten dat ik iets goed doe en dat het goed gaat!
3) Studenten OV aanvragen: ... (in de wacht)
Wanneer je je studiefinanciering aanvraagt wordt automatisch een aanvraag voor je OV gedaan. Het is daarna aan jou of je hier ook gebruik van wilt en gaat maken.
De aanvraag voor je OV is dus al de deur uit (tegelijk met de studiefinanciering) maar dat betekent niet meteen dat je OV er ook al echt is. Je zult nog wel een pasje aan moeten vragen en hier de nodige dingen voor online doen en regelen.
Hier ben ik nu mee bezig dus kan hem helaas nog niet afvinken.
4) Kamer zoeken: .... (in de wacht)
Via de makelaar die o.a. de kamer van mijn zusje verhuurd kan ik misschien aan een kamer komen. Deze man heeft in verschillende plaatsen een x-aantal woningen en dus kamers te huur.
Eind juli/Begin augustus neem ik weer contact met hem op en weet ik meer.
Ook deze kan ik dus helaas nog niet afvinken.
5) Schoolboeken en andere spullen: ....
Dit laat nog op zich wachten. Zolang punt 1 nog niet helemaal klaar en rond is (moet wachten op bericht van school met de informatie over "hoe nu verder") laat dit punt nog op zich wachten.
Ik wacht tot ik de boekenlijst heb en kijk dan wat ik nodig heb. Ook wacht ik met eventuele andere spullen die ik nodig heb of kan zijn.
Zolang ik niet weet wat ik nodig ben of zal zijn ga ik niets kopen. Even geduld hebben haha!

Op zich ben ik al een heel eind.
De belangrijkste dingen zijn aangevraagd of ben ik mee bezig om te regelen. Mja, ik kan wel zover zijn maar de mensen bij wie nu een vraag of aanvraag ligt moeten ook zover zijn dat ze mij verder kunnen helpen!

De bovengenoemde 5 punten zijn in eerste instantie de 5 punten waar ik me mee bezig hou. Er kunnen wel kleine dingen nog bijkomen, maar in grote lijnen is dit het volgens mij wel.
We zijn pas eind mei en ik heb nog een aantal maanden voor het zover is.
Ik ga over een maandje eerst heerlijk op vakantie en kan dat nu doen met een gerust hart! School is grotendeels al geregeld (voor zover ik dat nu dus kan)... dus kan nu echt met de voeten omhoog en relaxen!

Een vraagje aan jullie:
Hoe zijn jullie begonnen aan een studie? Hebben jullie je goed voorbereid of lieten jullie het allemaal op je afkomen?
En wat zou nu een tip zijn die je anderen graag mee zou willen geven...?