dinsdag 26 mei 2015

Nog eentje

Het zit er nu echt bijna op, nog één dienst morgen
Het einde van mijn werk hier komt nu echt heel dichtbij.
Van families van cliënten ook al afscheid genomen waardoor het allemaal nog dichterbij komt en het besef er nog meer is en komt.

Afgelopen zondag (1e pinksterdag) heb ik van familie van een cliënt afscheid genomen. Ik heb voor deze cliënt heel veel dingen gedaan en geregeld (was de zogenoemde tandem. Ik hielp de zorgcoördinator met dingen te doen en regelen voor bepaald cliënten).
Ik merkte dat ik met haar een hele goede en sterke band had opgebouwd, een geweldige vrouw!
Afgelopen zondag haar familie dus voor de laatste keer gezien wat heel gek en bizar voelde. Na een jaar intensief contact neem je weer afscheid.
Ik werd door hun heel erg verrast met een cadeau wat mij ontzettend emotioneel maakte.

Een leuker en toepasselijker cadeau konden ze niet geven. (Ben een echte theeleut en vind verschillende smaken thee heerlijk! En de tekst voorop deed me ook echt goed.)Gister weer een dienst gehad waarbij ik van twee families afscheid heb moeten nemen.
Het is een gek gevoel dat je na het opbouwen van een band ze vervolgens weer gedag moet zeggen en verder moet gaan met je leven en andere doelen (werk, studeren, ...).
Het klinkt heel dramatisch zoals ik het hierboven benoem.
Maar zo voelt het soms wel op zulke momenten. Er gebeuren zoveel dingen en ik merk nu dat ik van het één in het ander val.

Gelukkig heb ik nog allemaal collega's om me heen staan die ik tegenkom/zie op het werk en waar ik mee kan praten over dit alles.
Het is fijn om te weten dat ik er niet alleen voor sta en allemaal mensen om me heen heb die mij helpen en er voor mij zijn.

Dit heb ik vandaag ook weer heel duidelijk gemerkt. Samen met een collega en drie cliënten zijn we nog heerlijk een ochtendje naar Sloten geweest. Hier lekker gewandeld en vervolgens nog koffie/thee met gebak.
Je kon aan de cliënten zien dat er wat een gekke sfeer hing/was en ze wel doorhadden dat er wat aan de hand was. Maar ondertussen zat iedereen heerlijk te genieten.
Fantastisch om te zien hoe iedereen daar rustig zat te smullen van het gebakje en plezier hadden.
Daar draait het om en ik ben blij dat ik dat vandaag weer even met ze heb kunnen en mogen delen!

Morgen mijn laatste dienst.
Eens zien hoe mij die zal vergaan en hoe ik die ga beleven.