vrijdag 22 mei 2015

Leuke dingen doen

Nog vier diensten en dan zit het er op voor mij, mijn werk in de gehandicaptenzorg.
Je kan merken dat het de laatste diensten zijn en het einde in zicht komt.
Nu de kansen pakken om nog meer leuke dingen met de cliënten te doen als dat je voorheen al deed.

Zo heb ik met een cliënt laatst een enorme boswandeling gemaakt. Deze cliënt is iemand die al wat ouder is en het heerlijk vind om te wandelen. Je kan het meteen aan haar merken als ze buiten is. Alles wat ze tegenkomt neemt ze in zich op en is heel erg gefocust op bepaalde details. Een prachtig mooi weiland, maar daar verderop staat één koe of schaap. Hier is ze heel erg op gefocust als het ware en je ziet aan haar dat ze het prachtig vind.

Zo zagen we in het bos verschillende omgevallen bomen. De eerste twee waren leuk en interessant, maar daarna waren haar gedachten en blik meer gericht op de verschillende kleuren bladeren aan de bomen. De ene was lichtgroen, andere donkergroen. Maar dan had je ook nog de bruin/rode blaadjes!
Heel bijzonder om te zien hoe gefascineerd zoiets kan zijn.

Vervolgens nog heerlijke cakejes gebakken.
Ze kunnen het misschien niet allemaal zelf doen en maken, maar vinden het al geweldig om, voor zover zij kunnen, te helpen en anders gewoon lekker te kijken wat er gebeurd.
En natuurlijk na die tijd alles heerlijk opsnoepen! haha.
Dat is natuurlijk het leukste gedeelte.


Nu nog vier diensten en dan is het klaar.
Hopelijk haal ik nog meer van zulke mooie momenten uit het werk in de aankomende dagen/diensten.
Ik ga er met mijn collega's en natuurlijk de cliënten nog een paar leuke diensten van maken en we halen nog even een paar keer alles uit de kast!
Eens zien hoe creatief we nog kunnen zijn haha.
(natuurlijk wel in het belang van de cliënten! haha)