zondag 17 mei 2015

Een nieuwe blog, nieuw verhaal

Hoihoi,
Ik ben Sylvia en ben 22 jaar.
Zoals de titel al zegt, een nieuwe blog. Het is een nieuwe uitdaging en een nieuwe mogelijkheid voor mij om mijn verhalen met anderen te delen.
Ik werk op dit moment als MBO-V verpleegkundige in de gehandicaptenzorg en ik heb hier al ontzettend veel beleefd en meegemaakt.
Nu ga ik het roer alleen omgooien en ga de schoolbanken weer in.


Ik ga namelijk de HBO-V verpleegkunde studeren. Omdat het mij heel leuk lijkt om hierover te schrijven ben ik deze blog gestart.
Hier wil ik jullie vertellen hoe het is om die overgang te maken van MBO naar HBO en hoe het is om van het werkende leven weer over te stappen op het studeren.
Het is namelijk best wel weer een omschakeling die niet even voor een weekje is maar, in mijn geval, voor de aankomende drie jaar!

Maar voor ik hier meer over ga vertellen zal ik eerst wat meer over mijzelf vertellen, zo weten jullie even wie er nu aan het schrijven is haha!
Zoals ik hierboven al vertelde heet ik Sylvia en ben ik 22 jaar.
Ik woon op dit moment nog thuis maar ga straks, zodra de studie begint, op kamers wonen.
Ik woon bij mijn ouders. Verder heb ik nog een zusje van 19 maar zij woont al op kamers.
Mijn hobby is zingen (doe ik bij een koor). Verder vind ik het leuk om leuke dingen doen met vrienden/vriendinnen maar ik hou er ook van om even een avondje niks te doen en lekker bank te hangen.
Ik ben wel wat nieuwsgierig en wil graag (meer) dingen weten Wat dat nu met de zorg te maken heeft:
Ik neem niet met het eerste beste antwoord genoeg. Stel ik hoor dat een persoon een bepaalde ziekte heeft dan wil ik weten hoe zich dat bij hem/haar uit en wat het linkje is met eventuele andere klachten/ziektebeelden of zelfs met de medicijnen. Ik wil het dan verder uitzoeken en wordt nieuwsgierig naar de linkjes en wat het allemaal precies inhoudt.

Nou, dat was het wel voor de eerste blog!
Ik ga de aankomende tijd met name schrijven over de overgang van het werken naar de studie. Hier zit ik nu middenin. Vanaf september begint de studie, ik moet hier dus nu dingen voor regelen en laat het werkende leven straks beetje bij beetje wat achter mij.
Afhankelijk van wat ik meemaak en wat er gebeurd schrijf ik. Dus wees voorbereid op soms een paar dagen geen blog of soms juist iedere dag! (hou wel wat van het spontane dus wil dat ook wat in mijn blog houden!)


Ik hoop dat jullie het leuk vinden en gaan vinden om mijn blog te lezen.
Als jullie tips, tops of suggesties hebben dan hoor ik ze graag van jullie.

Vast veel leesplezier!